Diana (sv)

Berättelse, november 2017

Resan till madeira

Den här berättelsen handlar om en resa till Madeira som jag och min familj åkte på. Nu ska jag berätta  om min familj. Jag heter Lun och jag är 12 år gammal . Jag har gröna ögon och långt blont hår och jag är ganska kort. Jag har en lillasyster hon, är rätt knäpp hon kan vara elak mot mig men jag bryr mig inte . Min syster är kort och har blåa ögon och blont hår .Och nu till min mamma hon är smal och ganska kort hon har grå ögon och blont hår . Pappa är smal och lång han har bruna ögon och svart hår.

Nu börjar historien
Dagen innan resan var jag och min lillasyster i skolan och vi skulle snart få jullov . På musiklektionen övade vi på jullåtar. Efter lektionen var det rast men ingen ville gå ut eftersom vädret var för kallt. Jag och min syster gick ut i snön ändå eftersom vi visste att vi skulle få åka till Madeira det vackraste stället på jorden.

När dagen var slut så kom mamma och hämtade oss för att köpa nya resväskor från Rusta. Efter vi packat åkte vi till Arlanda, det var fullt med människor. Jag och min syster roade oss med att äta chips och se på film.

Efter den fem timmar långa flygresan landade vi äntligen på Madeira. Jag såg det vackra havet glimra i solens sken. Det var 28 grader varmt och över allt växte färgglada blommor. Sen kom en taxi som körde oss till hotellet. När vi var framme så checkade vi in på hotellrummet, vi lämnat våra saker sedan gick vi och tittade runt på hotellet .

På hotellet fanns det ett SPA och jacuzzi, där valde mamma att stanna. Pappa satte sig ute under en palm i en solstol och läste en tidning från flygplanet. Bredvid pappa fanns det en stor pool mitt i poolen fanns en bar med sittplatser, där serverades drinkar och glass. Jag och min lillasyster badade i poolen. Det var fullt med löv i poolen så vi hjälpte personalen att städa. Vi simmade runt och hämtade löven från mitten av poolen. Efteråt bjöd personalen på glass som tack för hjälpen.

Dagen efter åkte vi linbana upp för ett högt berg för att besöka en tropisk trädgård. Pappa tyckte att det var högt och fick svindel. Trädgården vi besökte var en av världens kändaste tropiska trädgårdar. I trädgården fanns det konstverk från olika länder i världen. Där fanns färgglada blommor och ett övergivet hotell med en staty av en liten flicka som hoppade hopprep. En kväll åt vi mat på en indisk restaurang, det var den bästa maten jag ätit i hela mitt liv. Vi fick bröd som hette poppadomes med goda dipp gjorda av tropiska frukter.

Vi stannade på Madeira i två veckor.

Hela vår familj hade en fanatisk upplevelse tillsammans på våran semester. Min syster och jag fick en mycket bättre relation, fast ibland retas hon fortfarande.